УКМ

Транспортна стратегія України: а як же зміни клімату?

17.08.2010

Київ, 16 серпня 2010 року – Робоча група НУО зі зміни клімату закликала Міністерство транспорту та зв’язку України врахувати проблему зміни клімату у проекті Транспортної стратегії України до 2020 року (далі – Стратегія). Екологи наполягають на проведенні додаткових громадських слухань, щоб обговорити кроки пом’якшення екологічної небезпеки, яку становить інтенсивний розвиток транспортного сектору для України.

«Транспорт викидає 12% парникових газів України, – коментує Христина Рудницька, координатор програми зі зміни клімату Національного екологічного центру України. – Проте у проекті Стратегії вплив транспорту на проблему зміни клімату не врахований».

На думку фахівців Робочої групи, пріоритет у транспортному розвитку країни варто надати найбільш енергоефективним та найменш забруднюючим видам пересування – зробити громадський транспорт більш зручним, регулярним та надійним, заохочувати менше користуватися авто- та авіатранспортом, натомість на короткі відстані пересуватись пішки чи велосипедом.

«Варто відмітити, що в Стратегії врахований екологічний аспект впливу транспорту, встановлена мета зниження викидів шкідливих речовин на 30%. Але в той самий час не прописані етапи та дати реалізації більшості проектів, що може призвести до зволікання з виконанням Стратегії та недосягнення поставлених цілей», – продовжує Христина Рудницька.

Приватним перевізникам екологи радять робити ставку на великі автобуси, трамваї, тролейбуси і відмовитися від маршрутних таксі. Адже щоб перевезти ту ж саму кількість людей, «маршруток» доводиться пускати набагато більше, що підвищує кількість викидів і створює затори на дорогах.

«Важливим аспектом зменшення використання транспорту, а відповідно і викидів, є раціональне планування та розташування інфраструктури міст, щоб мінімізувати необхідність щодня долати довгі відстані – пояснює експерт зі зміни клімату Національного екологічного центру України Ірина Ставчук. – Також головні станції поїздів, метро, автобусів, місця паркування мають бути пристосовані для пересадки з машин на громадський транспорт».

Екологи пропонують розробити спеціальний метод, що дозволить порівнювати екологічний вплив різних видів транспорту і напрямів, та використовувати його під час планування прокладання кожного траспорного шляху. На їх думку, важливі не лише економічні показники, а в першу чергу вплив кожного проекту на довкілля.

Щоб заохочувати людей до більш свідомого вибору засобів пересування, експерти пропонують Мінтрансу ввести курс екологічного водіння і розпочати широкі інформаційні кампанії про переваги громадського транспорту та велосипедів над приватними авто.

Коментарі до проекту Транспортної стратегії України до 2020 року

За більш детальною інформацією звертайтеся:

Христина Рудницька
Координатор програми зі зміни клімату
Національний екологічний центр України
www.necu.org.ua
krudnytska AT necu.org.ua
+38 044 353 78 42

Написати коментар »

Написати коментар

Зверніть увагу: Якщо Ваш коментар одразу після додавання не з'явився, його буде опубліковано протягом певного часу. Немає необхідності публікувати його знову.