Велосипедисти та екологи намалювали велодоріжку в центрі Києва

11 жовтня 2010. – Співробітники Національного екологічного центру України долучилися до малювання велосипедної доріжки на Володимирському узвозі. Таким чином вони приєдналися до всесвітнього Дня кліматичних дій, який святкували 10 жовтня 2010 року (акція 10/10/10).

„Акція, яку провели велосипедисти та представники екологічних організацій Києва, була присвячена міжнародному дню захисту клімату. Вона мала на меті привернути увагу міської влади до проблеми відсутності велодоріжок у місті, та увагу громадськості до проблеми зміни клімату. Саме тому учасники акції були вдягнені у костюми білих ведмедів, бо цей вид знаходиться під найбільшою загрозою вимирання через зміни клімату.

Кожному з нас треба усвідомити відповідальність за власний внесок у цей процес. Якщо кожен буде хоч іноді себе обмежувати – їздити на велосипеді, на громадському транспорті або ходити пішки, замість поїздки на власному авто, це буде значним кроком у вирішенні цієї пробеми”, – пояснює експерт НЕЦУ з транспортних питань Олена Міскун, яка малювала доріжку у костюмі білого ведмедя.

Володимирський узвіз для малювання доріжки було обрано не випадково: через бруківку на дорозі спускатися ним велосипедом незручно і небезпечно. До того ж, саме на цій вулиці депутати Київської міської ради затвердили побудову велодоріжки у 2010. Це мав бути маршрут №12 „Поділ”, від Європейської до Поштової площі.

„Будівництво велодоріжки на Володимирському погоджене і київськими депутатами, і Державною автомобільною інспекцією Києва, і КП „Київдорсервіс”, тому її існування цілком законне, – каже організатор акції, співробітниця НЕЦУ Ірина Бондаренко. –
Єдина причина, чому велодоріжку не проклала влада – не виділили на це гроші в міському бюджеті”.

Вона додала, що ця акція є також відповіддю київській владі, яка надіслала в Асоціацію велосипедистів листа із повідомленням, що велодоріжки будуватимуть у лісах та парках Києва, а не уздовж вулиць.

«Велодоріжки у місті потрібні для зручного і безпечного проїзду велосипедом з дому на роботу. Тому пропозиція управління транспорту щодо облаштування велодоріжок у парках та лісах, замість перевантаженого центру міста, абсолютно неприйнятна. У лісі й так можна їздити на велосипеді. Там велодоріжка, на відміну від центру, не потрібна», – каже Ірина Бондаренко.

Активісти малювали розмітку білою фарбою та балончиками через трафарети з туристичних килимків. Дорожні знаки були склеєні з фанери.

Довідково:

Вперше про велодоріжки у Києві заговорили у 2008 році, коли п’яний водій насмерть збив велосипедиста на вулиці Артема. Тоді під тиском велосипедистів мер підписав розпорядження №886, згідно з яким ще до кінця 2008 на двох мостах Києва мали з’явитися велодоріжки. У 2009 Київська міська рада прийняла рішення «Про облаштування велодоріжок», згідно з яким у Києві мали з’явитися 17 веломаршрутів загальною довжиною 168 км. Досі жодна частина жодного з цих документів не була виконана.

За додатковою інформацією звертайтеся, будь ласка, до:

Олена Міскун,
експерт НЕЦУ з транспортних питань,
044 353 78 41
miskun AT bankwatch.org

Ірина Бондаренко,
прес-секретар НЕЦУ, aктивіст Асоціації велосипедистів Києва
097 699 10 38
isbondarenko at gmail.com
www.avk.org.ua

Маєте що додати? Не згодні з якимось із цих пунктів? Просимо залишити ваш коментар у цій короткій формі: https://forms.gle/oE4E5RQETFe2BCYv6