Влада хоче протягнути „по-швидкому” ще одну національну стратегію

Київ, 19 жовтня 2010. – В Україні намагаються по-швидкому прийняти Транспортну стратегію, щоб отримати бюджетну підтримку від Європейського союзу. На таку думку наштовхує поспішність розгляду проекту стратегії у Кабінеті міністрів завтра, 20 жовтня, незважаючи на те, що додаткові громадські слухання, яких вимагала громадськість, не були проведені. Значна більшість зауважень екологів та громадян також не була враховані.

„Важливі пропозиції, як, наприклад, врахування впливу транспортного сектору на зміни клімату та пріоритетний розвиток альтернативних видів пересування (велосипед, пішохідний рух), не були враховані у проекті стратегії, який завтра будуть розглядати. Єдиний пункт, який потрапив туди з наших пропозицій – „застосування диференційованого оподаткування власників транспортних засобів залежно від їх енергоефективності та виду моторного палива з початку 2012 року”. Втім, це просто перефразування іншої позиції, яка уже була наявна у стратегії”, – каже координатор програм зі зміни клімату Національного екологічного центру України Христина Рудницька.

Вона пояснює: транспорт – найбільш швидко зростаюче джерело парникових газів в Україні. Тому уже зараз потрібно вживати заходів, які би сповільнили його надмірний розвиток. Тому пріоритет варто надавати енергоефективним та найменш забруднюючим видам пересування, розвивати громадський транспорт, зробити його більш зручним, регулярним та надійним.

Рудницька додає, що проект переповнений абстрактними фразами, як, наприклад, „стимулювання розвитку велоінфраструктури”. Тим не менш, пропозиції конкретних механізмів, які би забезпечили виконання цих хороших ініціатив, у проекті відсутні.

„Така поспішність у прийнятті Транспортної стратегії може бути пов’язана із бажанням якомога швидше отримати бюджетну підтримку розвитку транспортного сектору України від Європейського союзу. Це 65 мільйонів євро, які Україна отримає, якщо розробить і затвердить стратегію. Водночас, обговорення позицій стратегії з усіма зацікавленими сторонами є обов’язковою умовою від Євросоюзу щодо отримання коштів. Не обговорюючи з громадськістю проект стратегії, українська влада порушує цю процедуру”, – каже координатор зі зміни клімату Ірина Ставчук.

Так само швидко, як і Транспортну стратегію, в Україні зараз намагаються прийняти Екологічну стратегію. Причина поспішності подібна: якщо уряд затвердить Екологічну стратегію до кінця 2010 року, він зможе отримати 35 мільйонів євро від Євросоюзу та 10 мільйонів євро від уряду Швеції.

Попередній проект стратегії можна завантажити за посиланням:
https://ucn.org.ua/wp-content/uploads/2010/07/Order_KMU_Transport_strategy_UA-2020.pdf

Коментарі екологів до проекту:
https://ucn.org.ua/wp-content/plugins/download-monitor/download.php?id=26

За додатковою інформацією звертайтеся, будь ласка, до:

Христина Рудницька,
Координатор програм зі зміни клімату НЕЦУ,
044 353 78 42
krudnytska at necu.org.ua

Ірина Ставчук,
Координатор зі зміни клімату НЕЦУ,
044 353 78 42
irina.stavchuk at necu.org.ua

Маєте що додати? Не згодні з якимось із цих пунктів? Просимо залишити ваш коментар у цій короткій формі: https://forms.gle/oE4E5RQETFe2BCYv6