Екологи та автомобілісти розробляють зміни транспортного податку

carco2emissionsЕксперти Національного екологічного центру України і Всеукраїнської асоціації автоімпортерів та дилерів розпочали роботу над пропозиціями до транспортного податку. Екологи та автомобілісти пропонують оподатковувати автомобілі в залежності від кількості викидів вуглекислого газу (CO2), а не від об’єму двигуна, як це робиться зараз. Найближчим часом напрацювання будуть направлені у Верховну Раду та профільні міністерства.

Відповідно до змін до Податкового кодексу, які набрали чинності у 2015 році, власники автомобілів з об’ємом бензинового або дизельного двигуна більше 3 000 куб см і не старше 5 років сплачуватимуть протягом 5 років щорічний податок у розмірі 25 тисяч гривень. Таким чином влада спробувала ввести податок на розкішні автомобілі. Проте, як вже неодноразово заявляли експерти, цей податок сплачуватимуть власники автомобілів середнього класу, а володарі таких марок як BMW X5, Mercedes-Benz ML, Porsche Macan, Cayenne, Panamera, Range Rover Sport не підпадають під дію закону.

Експерт Національного екологічного центру Марія Сторчило зауважує, що прийнятий транспортний податок не тільки не виконав свою функцію з оподаткування розкішних автомобілів, а й дуже далекий від європейських аналогів.

«У питаннях розрахунку транспортних податків у цивілізованому світі прислухаються до екологів, які на відміну від чиновників, думають не про те, як всіма правдами й неправдами наповнити бюджет, а як зберегти довкілля. Оподаткування автомобілів у перших п’ять років не виконає очікувань влади по наповненню бюджету, до того ж буде згубним для навколишнього середовища. Українці таким чином не будуть думати перед покупкою автомобіля про його екологічність, а відтак продовжуватимуть забруднювати атмосферу й шкодити своєму здоров’ю», – обурюється експерт.

З такими висновками екологів погоджуються й автомобілісти.

«Податок має відповідати скоріше екологічним принципам та європейським практикам: чим більше викидів CO2, тим більше податок при імпорті та виробництві авто в Україні. Податок не має бути затратним в адмініструванні. І невже урядовці не розуміють, що нововведений «податок на розкіш» радше популістський крок, бо насправді звільняє від оподаткування дорогі автомобілі?», – наголошує Голова Всеукраїнської асоціація автоімпортерів та дилерів Олег Назаренко.

Для забезпечення справедливого принципу оподаткування, екологи пропонують оподатковувати автомобілі з рівнем викидів CO2 більше 200г/км. Це означатиме, що дійсно дорогі авто, які зараз звільнені від оподаткування, також будуть змушені сплачувати за забруднення повітря.

«Ми вивчили схеми оподаткування різних країн, які вже успішно діють і призводять до позитивних змін не лише в екологічних, а й економічних. Щоб в майбутньому дихати свіжим повітрям в містах, важливо розуміти, що п’ять років дії податку (як в даному випадку) – не достатньо, бо автомобілі й надалі їздитимуть та забруднюватимуть повітря» – додає Марія Сторчило.

Детальніше познайомитись із схемами впровадження податку на CO2 на основі європейських можна у дослідженні «Фіскальні методи регулювання викидів CO2 автотранспортом в Україні».

За додатковою інформацією звертайтесь, будь ласка, до:

Марія Сторчило
storchilo AT necu.org.ua,
+380 44 3623218

Довідково:
Надмірні викиди CO2 в світі спричиняють глобальну проблему зміни клімату, а 20% з них припадає на долю автотранспорту. Тому зниження рівня викидів CO2 автомобільним транспортом є необхідним та першочерговим завданням, спрямованим на досягнення цілей Кіотського протоколу, Стороною якого Україна є з 2006 року.

Маєте що додати? Не згодні з якимось із цих пунктів? Просимо залишити ваш коментар у цій короткій формі: https://forms.gle/oE4E5RQETFe2BCYv6