Представники УКМ взяли участь в обговоренні законопроекту «Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів»

Сьогодні в Мінприроди відбулося друге попереднє обговорення законопроекту. Нижче наведені коментарі та зауваження, озвучені присутніми під час обговорення:

– Про зв’язок із Системою торгівлі викидами. Багато хто вказував на необхідність вказати у законі про зв’язок Системи моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів (МЗВ) із Системою торгівлі викидами (СТВ). При цьому, представники бізнесу чітко зазначають, що вбачають у законі про МЗВ виключно механізм для реалізації СТВ.

– Багато питань викликає пункт про верифікаторів та незалежних рецензентів. Хто і як їх призначає, як буде забезпечуватися прозорість процесу? Міністерство зазначило, що предметна дискусія з цього приводу буде доцільною лише тоді, коли буде постанова КМУ. Тоді ж вони пропонують обговорювати і фінансування діяльності верифікаторів.

– Зауважили, що до закону відсутня Пояснювальна записка, з допомогою якої можна було б краще зрозуміти контекст закону та законодавство (директиви, стандарти), на які він спирається. Міністерство обіцяло найближчим часом представити таку записку. Як і Аналіз регуляторного впливу, де буде оцінка наслідків дії цього закону, зокрема його вплив на екологічний (в т.ч. вуглецевий) податок.

– Наразі загалом розробляється пакет законодавчих актів. Зокрема, даний закон є рамочним. Також очікуються дві постанови Кабміну (під кожну постанову підготовлені драфти керівництв та шаблонів, всього – 10 документів). Плюс готуються документи по верифікації та акредитації (11 керівництв та шаблонів для верифікації)

– Окреме питання порушене представницею Союзу екологічних аудиторов України. Найважливіший регламентований етап роботи верифікатора – передконтрактний, коли верифікатор прораховує багато складних технічних речей на основі документів підприємництва та виставляє рахунок. Ця процедура вступає в конфлікт з наявною процедурою закупівель. Подібна ситуація існує з екологічним аудитом і це дає можливість демпінгу та недобросовісної конкуренції. Необхідна особлива процедура закупівель при процесі верифікації.

– Питання по видах діяльності, на які поширюється МЗВ. Наразі – це лише 10 видів діяльності. Відповідь Мінприроди: Згідно із законодавством ЄС, вони брали до уваги лише стаціонарні види діяльності. Транспорт, сільське господарство тощо не входить до 87 директиви (у ніх – 22 види діяльності). Базуючись на нац. кадастрі та даних статистики Мінприроди виділило лише ті види діяльності, які, за їхніми даними покривають 90% викидів.

Маєте що додати? Не згодні з якимось із цих пунктів? Просимо залишити ваш коментар у цій короткій формі: https://forms.gle/oE4E5RQETFe2BCYv6